Jeden dzień w tygodniu przeznaczony jest na działanie kółek zainteresowań. Są to dwie godziny dydaktyczne. Uczniowie mogą dowolnie wybierać zajęcia na które chcą uczęszczać. Proponujemy im:

Kółko Młodego Naukowca prowadzi p. Izabela Niewiadomska
Prace tego koła koncentrują się na szeroko pojętej tematyce przyrodniczo-ekologicznej. Zgodnie z zasadą „usłyszałem-nie pamiętam, zobaczyłem-pamiętam, zrobiłem-umiem”, zajęcia opierają się na różnorakich pokazach i doświadczeniach. Uczniowie samodzielnie rozpoznają zwierzęta i rośliny, wyznaczają pH wody, badają skład spalin samochodowych, pracują z mikroskopami czy wreszcie zajmują się hodowlą kryształów.
Zajęcia kółka odbywają się najczęściej w pracowni matematyczno-biologicznej, wyposażonej w odpowiednie pomoce dydaktyczne oraz w lesie, na łące, na terenie Parku Narodowego Gór Stołowych.
W każdym miesiącu prezentowane są zbiory przyrodnicze m.in.:
- kolekcja skał i minerałów Sudetów,
- skamieniałości pochodzące z okolicy Kudowy Zdrój,
- muszle, koralowce, gąbki, rozgwiazdy,
- poroża zwierząt leśnych,
- mózgi (płaza, gada, ptaka, ssaka ),
- meteoryt,
- kolekcja ptasich piór,
- skały pochodzenia wulkanicznego.






KÓŁKO DOMOWEGO SPA PROWADZI P. IWONA KUROWSKA
Kółko „Domowe SPA” ma formę warsztatów praktycznych. Uczymy się na nim – i wykonujemy kosmetyki – z bardzo prostych produktów naturalnych. Uczniowie mogą wykonać na zajęciach: mydełko glicerynowe, sól do kąpieli, kulę musującą do kąpieli, balsam do ciała. Zajęcia pozwalają rozwijać zdolności manualne i wyobraźnię, dostarczają wiedzę na temat naturalnych produktów, ziół, a przede wszystkim dostarczają świetnej zabawy.




















Kółko Kulinarne prowadzi p. Katarzyna Szpanier
W naszej szkole w ramach zajęć dodatkowych działa Kółko Kulinarne. Stworzono je dla tych, którzy mają ochotę kształtować swoje umiejętności kulinarne . W zajęciach uczestniczą uczniowie i uczennice z klas IV – VIII. Zajęcia uwzględniają naturalne skłonności do przygotowywania potraw oraz dbałość o właściwe odżywianie. Mają charakter teoretyczno – praktyczny i skupiają się głównie na zdrowym, racjonalnym odżywianiu. Mają też za zadanie pokazać, że przygotowywanie posiłków to dobry sposób na spędzenie wolnego czasu i dobry sposób na zabawę. Poprzez zajęcia uczniowie usprawniają się manualnie: kroją, obierają, ugniatają, mieszają, smarują kształtują również kreatywność i wyobraźnię.
Celem zajęć jest:
- dostarczenie wiedzy z zakresu żywienia,
- nabywanie umiejętności przygotowywania zdrowych przekąsek, śniadań, kanapek, surówek i sałatek, słodyczy, past i kremów,
- zainteresowanie uczniów kulinariami jako dobrym pomysłem na spędzenie wolnego czasu i dobrą zabawę,
- rozwijanie u uczniów zainteresowań i uzdolnień kulinarnych,
- kształtowanie prozdrowotnych nawyków żywieniowych,
- rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia,
podnoszenie własnej wartości i dostrzeganie jej u innych, integracja uczniów















Kółko fotograficzne prowadzi p. Wojciech Fiszer
Uczy podstaw fotografii cyfrowej. Uczniowie podczas zajęć zapoznają się z historią fotografii, obsługą aparatu, jego możliwościami. Poznają zasady kompozycji, pracy z programami przeznaczonymi do obróbki zdjęć i ich katalogowania. Zapoznają się z witrynami internetowymi dla miłośników fotografii. Co miesiąc powstaje ekspozycja złożona z najlepszych naszych zdjęć.
Kilkoro z naszych uczniów wygrało bądź osiągnęło wysokie lokaty w regionalnych a nawet ogólnopolskich konkursach fotograficznych (np. konkurs ” Gdy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” – I miejsce, III miejsce, wyróżnienie).






Kółko PSIjaciele prowadzi p. Karolina Kinder-Wisełka
Tom Justyniarski „Lekcje miłości do zwierząt I przyrody” mam przyjemność prowadzić w Dolnośląska Szkoła Podstawowa nr 4 Orlik w Kudowie Zdrój w ramach kółka zainteresowania pt: „PSIjaciele”. Moimi uczniami są dzieci z różnych zakątków Polski cierpiące na przewlekłe choroby i mające czasami z tego powodu trudnosci w normalnym funkcjonowaniu. Widzę jednak, że na moje kółko uczęszczają bardzo chętnie, mają potrzebę opowiadania o swoich zwierzakach i dzielenia sie wiedzą o otaczającym nas świecie. Czesto zaznaczają, że sa świadomi, że o zwierzeta i przyrode trzeba dbac. Wiedza, ze my ludzie jestesmy swoimi wyborami za to odpowiedzialni. Te zajecia są własnie o tym, aby uczniowie nie byli obojętni i wyrastali na empatycznych, świadomych, dobrych ludzi. Po ich zachowaniu mogę śmiało stwierdzić, że są one dla nich swoistą terapią- zapominają o chorobie, o tęsknocie za domem rodzinnym. Co do pracy dużym plusem jest kolorowy zeszyt ćwiczeń z ładnymi obrazkami co uatrakcyjnia pracę uczniom, a przejrzysty scenariusz zajęć z harmonogramem miesięcznym ułatwia pracę n-la. Polecam wszystkim szkołom, wszystkim nauczycielom którym los otaczającego nas świata, nie jest obojętny.


